Πιθανή αφαίρεση γονικής μέριμνας και ποινές για γονείς-αρνητές που δεν στέλνουν παιδιά στο σχολείο

Πιθανή αφαίρεση γονικής μέριμνας και ποινές για γονείς-αρνητές που δεν στέλνουν παιδιά στο σχολείο

Διαφ.
Η Ζέττα Μακρή αναφέρθηκε στα περιστατικά αρνητών γονέων που δεν στέλνουν τα παιδιά του στο σχολείο. Το Υπουργείο, εξηγεί η υφυπουργός έχει μια διαδικασία, λόγω της αυτονομίας της σχολικής μονάδας. Πιο συγκεκριμένα,...



Η Ζέττα Μακρή αναφέρθηκε στα περιστατικά αρνητών γονέων που δεν στέλνουν τα παιδιά του στο σχολείο. Το Υπουργείο, εξηγεί η υφυπουργός έχει μια διαδικασία, λόγω της αυτονομίας της σχολικής μονάδας.

Πιο συγκεκριμένα, η υφυπουργός μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, ανέφερε ότι ο διευθυντής εγγράφως ενημερώνει τους γονείς, εν συνεχεία αν δεν υπάρχει ανταπόκριση ή διαφοροποίηση απευθύνεται στις κοινωνικές υπηρεσίες ή μπορεί να το κάνει και ταυτόχρονα, καθώς επίσης και στην εισαγγελική αρχή, η οποία επιλαμβάνεται για τον τρόπο που ασκείται η γονική μέριμνα.

“Ποινική τιμωρία για τους αρνητές γονείς”

«Επειδή με τις τροποποιήσεις που έκανε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ καταργήθηκε το πταίσμα, το Υπουργείο μας, η κ. Κεραμέως και ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Τσιάρας, από κοινού ανέλαβαν μια πρωτοβουλία και ήδη επεξεργάζονται την διάταξη, η οποία θα προβλέπει ότι είναι ένα ελαφρύ πλημμέλημα ώστε και αυτό το νομικό κενό να καλυφθεί. Μείζονα σημασία έχει να αντιληφθούμε ότι δεν είναι μόνο υποχρέωση γονέων και κηδεμόνων τα παιδιά να διδαχθούν, είναι και δικαίωμα των ίδιων των παιδιών. Άρα πέρα από την διάσταση που θα έχει η πιθανή αφαίρεση της άσκησης της γονικής μέριμνας από γονείς ή κηδεμόνες που δεν στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο στερώντας τους αυτό το δικαίωμα, θα έχει πια και την ποινική τιμωρία» επεσήμανε η κ. Μακρή, σημειώνοντας πως η συγκεκριμένη ρύθμιση θα έρθει τάχιστα στη Βουλή.

Αναφορικά με το πώς και αν μπορούν οι μαθητές εφόσον επιστρέψουν στο σχολείο τους, να μην χάσουν την χρονιά τους, η κ. Μακρή ξεκαθάρισε πως το Υπουργείο δεν έχει αποφασίσει κάτι σχετικά, υπογραμμίζοντας πως ο αριθμός των απουσιών δεν τίθεται αυθαίρετα. «Είναι ο αριθμός που κατά τους παιδαγωγούς δεν δικαιολογεί το παιδί να προχωρήσει στην επόμενη τάξη γιατί δεν έχει καλύψει την ύλη. Είναι μιας τάξεως θέμα και πολύ σημαντικό ότι τα παιδιά θα χάσουν την χρονιά τους και είναι μιας άλλης τάξεως θέμα το να προχωρήσει ένα παιδί στην επόμενη βαθμίδα χωρίς να έχει καλύψει την ύλη της προηγούμενης. Είναι ένα θέμα για το οποίο κανείς δεν μπορεί να αποφασίσει αβασάνιστα».


Σχετικά με το bullying στα σχολεία

Σχετικά με τα περιστατικά βίας και εκφοβισμού που σημειώνονται στο περιβάλλον της σχολικής κοινότητας, η κ. Μακρή διαβεβαίωσε ότι το υπουργείο έχει λάβει μέτρα, μεταξύ αυτών, υπάρχει επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, υπάρχει ειδικός εκπαιδευτικός για το bullying, υπάρχει συνεννόηση με την σχολική κοινότητα, με τον σύλλογο διδασκόντων, με τους γονείς και με τα παιδιά που έχουν παραβατική συμπεριφορά.

«Ευτυχώς δεν είναι ένα φαινόμενο τόσο εκτεταμένο όσο σε άλλες χώρες, γι’ αυτό το Υπουργείο φροντίζει αυτά τα μεμονωμένα απολύτως καταδικαστέα φαινόμενα, να μην επεκταθούν, να μην γίνουν κανόνας, να είναι μια θλιβερή εξαίρεση, χωρίς να σημαίνει ότι είμαστε αδιάφοροι».


“Όλα αυτά επειδή ακριβώς διδάσκονται από το νηπιαγωγείο μέχρι το γυμνάσιο”

Η κ. Μακρή σημείωσε πως ενδεχομένως οι συνθήκες να επιτείνουν τέτοια φαινόμενα, ωστόσο σε κάθε περίπτωση είναι ένα πολυσύνθετο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί πολλαπλά και εν τη γενέσει του. «Επίσης τα εργαστήρια δεξιοτήτων εφαρμόζονται φέτος καθολικά σε όλη την χώρα και είναι βιωματικός τρόπος διδασκαλίας ορισμένων θεματικών ενοτήτων, ο σεβασμός στην διαφορετικότητα, στα ανθρώπινα δικαιώματα, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η οδική ασφάλεια.

Όλα αυτά επειδή ακριβώς διδάσκονται από το νηπιαγωγείο μέχρι το γυμνάσιο, θα βοηθήσουν στο να ενημερωθούν τα παιδιά από ήδη εκπαιδευμένους εκπαιδευτικούς για θέματα που άπτονται και επί αυτού του φαινομένου» κατέληξε η κ. Μακρή.

πηγη: tilestwra.com







Διαβάστε περισσότερα...
Loading...