Σοκ για τα Jumbo: Η καταγγελία που «καίει» τον Απόστολο Βακάκη! – Shopping

Σοκ φέρνει στα Jumbo μια καταγγελία, η οποία δείχνει να «καίει» τον Απόστολο Βακάκη, καθώς εκείνος είχε λάβει την απόφαση να σταματήσει την εισαγωγή νέων προϊόντων, μέχρι να εξαντληθούν τα αποθέματα.

Διαφ.
Σοκ φέρνει στα Jumbo μια καταγγελία, η οποία δείχνει να «καίει» τον Απόστολο Βακάκη, καθώς εκείνος είχε λάβει την απόφαση να σταματήσει την εισαγωγή νέων προϊόντων, μέχρι να εξαντληθούν τα αποθέματα.Ο Απόστολος Βακάκης ωσ...

Ο Απόστολος Βακάκης ωστόσο, φέρεται να διεμήνυσε πως η τροφοδοσία ενδέχεται να σταματήσει πλήρως. Αδειάζουν οι αποθήκες των Jumbo και αρνείται να τις επανατροφοδοτήσει. Εκτοξεύτηκε το μεταφορικό κόστος, έρχονται ανατιμήσεις, τη στιγμή που υπάρχουν κι άλλες αμφισβητούμενες αποφάσεις του.

Σε αλλαγή του πλάνου αγορών της για τους επόμενους μήνες και στο πάγωμα του σχεδίου λειτουργίας νέων καταστημάτων προχωρά η Jumbo.

Την απόφαση αυτή, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο εταιρεία που έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 2,145 δισ. ευρώ, τη συνέδεσε ο επικεφαλής της κ. Απόστολος Βακάκης με τη βίαιη διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας και την εκτίναξη των τιμών των πρώτων υλών και του μεταφορικού κόστους.

Ο ίδιος προέβλεψε, μιλώντας κατά τη διάρκεια της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης της Jumbo που πραγματοποιήθηκε με απαρτία 80,36% το μεσημέρι της Τρίτης, πως «οι τιμές θα σταθεροποιηθούν κάποια στιγμή, αλλά σε υψηλότερα επίπεδα των σημερινών».

Ο επικεφαλής της Jumbo, μίλησε εκτενώς για τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών και του μεταφορικού κόστους και για τα προβλήματα που δημιουργούνται στην αγορά.

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

Σοκ για τα Jumbo: Η καταγγελία που «καίει» τον Απόστολο Βακάκη!

Ωστόσο δεν θέλησε να απαντήσει στις ερωτήσεις του Capital.gr για το ύψος των αποθεμάτων που έχει σήμερα ο όμιλος και για πόσο διάστημα διαρκούν αυτά.

Για το ποια είναι η μεσοσταθμική αύξηση των τιμών που έχει περάσει στο τελικό προϊόν, τι σκοπεύει να πράξει στην περίπτωση που οι εταιρείες logistics δεν τιμήσουν τα συμβόλαια τα οποία έχει υπογράψει και από ποιες χώρες και σε τι ποσοστό έχει αντικαταστήσει τις εισαγωγές της από την Κίνα και από ποιες χώρες.

Αντί απαντήσεων, επί των συγκεκριμένων ερωτημάτων, ο κ. Βακάκης περιορίσθηκε να δηλώσει «δεν θα αποκαλύψω τη στρατηγική μου ούτε θα τη χαρίσω στους ανταγωνιστές μου».

Μιλώντας για τη γενικότερη κατάσταση που υπάρχει σήμερα στην παγκόσμια αγορά έκανε λόγο για βίαιη διατάραξη της τροφοδοτικής αλυσίδας «η οποία είναι σε διάλυση, με αποτέλεσμα να έχουμε σοβαρότατες παρενέργειες», όπως είπε.

Σημείωσε ότι η Jumbo είναι μπροστά σε πρωτόγνωρες συνθήκες, ανέφερε ότι έχει σταματήσει να αγοράζει και για τον λόγο αυτό δεν προχωρά στο άνοιγμα νέων καταστημάτων που είχε προγραμματίσει αν και το επενδυτικό πρόγραμμα υλοποιείται κανονικά, όπως σημείωσε, ενώ τροφοδοτεί με τα απολύτως απαραίτητα τα καταστήματα franchise του ομίλου.

«Ακολουθούμε την πολιτική του Γκάντι. Δεν τρώμε ελπίζοντας ότι θα νικήσουμε το τέρας», είπε ενώ σημείωσε πως ο στόχος είναι να μην αλλοιώσει την έννοια του jumbo way και για αυτό η εταιρεία προσπαθεί να γίνει δημιουργική για να περάσει τον κάβο μέχρι να ομαλοποιηθει η τροφοδοτική αλυσίδα.

Τόνισε πως το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων από την Ασία έχει δεκαπλασιστεί και αυτό είναι δύσκολο να γίνει αντιληπτό από την κοινό λογική, όμως είπε, ενώ σημείωσε πως έχει έρθει η ώρα των ηγεσιών των μεγάλων χωρών να τοποθετηθούν σε αυτά τα θέματα, πέρα των ευχών, με συγκεκριμένες θέσεις – παρεμβάσεις και να δουν τι είναι αυτό που συντηρεί αυτή την αρρυθμία σε τέτοιο μεγάλο βαθμό.

Σημείωσε πως ο καταναλωτής μπαίνει στην εξίσωση ταλαιπωρημένος και σύντομα θα αντιμετωπίσει τις ανατιμήσεις, ενώ έφερε ως παράδειγμα μια καρέκλα η οποία πωλούνταν στην αγορά προς 39,99 ευρώ και σήμερα πωλείται προς 150 ευρώ. Η τιμή για ένα λούτρινο αρκουδάκι έχει τετραπλασιαστεί από 50 ευρώ στα 200 ευρώ, η τιμή στο σίδηρο που χρησιμοποιείται στις οικοδομές έχει αυξηθεί κατά 60% ενώ οι τιμές των ραφιών που χρησιμοποιούνται στα καταστήματα έχουν διπλασιαστεί, ανέφερε ο ίδιος.

Ο κ. Βακάκης μιλώντας για την τιμολογιακή πολιτική της Jumbo είπε: «κάθε μέρα παραλαμβάνουμε εμπορεύματα με διαφορετικό κόστος και προσπαθούμε να διαχειριστούμε την ισορροπία των τιμών. Δεν μας ενδιαφέρει να κερδοσκοπήσουμε. Το μοντέλο μας είναι κάθε μέρα η σωστή τιμή».

Η διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας έχει αλλάξει και το προϊοντικό μίγμα της αλυσίδας. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Jumbo τα προϊόντα που είναι μεγάλα σε όγκο και μικρά σε αξία επιβαρύνονται με ανατιμήσεις της τάξεως του 200-300% και αυτό οδηγεί το συγκεκριμένο προϊόν εκτός του χαρτοφυλακίου. «Είναι αυτονόητη η αλλαγή του προϊοντικού μείγματος, για να μην αγοράζουμε προϊόντα εις το όνομα των εφοπλιστών.”

Σύμφωνα με τον κ. Βακάκη αυτό το περιβάλλον ανατρέπει ισορροπίες ετών, δημιουργώντας την εκτίμηση ότι -αν δεν υπάρξει θεαματική αλλαγή- το 2021, πιθανόν και το 2022, να αποδειχθούν επίσης «χαμένες χρονιές».

Η στροφή στην Κίνα

Η πολύ καλή πορεία του ομίλου σε Βουλγαρία και Ρουμανία έδωσε νέα ώθηση στα συνολικά αποτελέσματα της εταιρείας, τα οποία συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά, παρά τα προβλήματα που εξακολουθεί να δημιουργεί η πανδημία στην κατανάλωση.

Τα παραπάνω αναμένεται να αποτυπωθούν με νούμερα και αριθμούς στην ανακοίνωση που θα εκδώσει η εταιρεία, κατά πάσα πιθανότητα αύριο, στο πλαίσιο της τακτικής ενημέρωσης του επενδυτικού κοινού που έχει καθιερώσει το τελευταίο διάστημα η διοίκηση της Jumbo.

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως στην ίδια ανακοίνωση θα αποτυπωθεί, για μία ακόμη φορά, ο προβληματισμός του Απόστολου Βακάκη για την πορεία των διεθνών τιμών των πρώτων υλών, αλλά και την εκτόξευση του μεταφορικού κόστους από την Ασία στην Ευρώπη, το οποίο παραμένει ιδιαίτερα ακριβό και δεν παρουσιάζει σημάδια αποκλιμάκωσης. Λέγεται μάλιστα πως ο ισχυρός άνδρας της Jumbo θα ασκήσει και πάλι σκληρή κριτική στη στάση των μεταφορικών εταιρειών, αναφερόμενος σε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και αφήνοντας αιχμές για την ύπαρξη καρτέλ.

Στη σκιά των παραπάνω, η διοίκηση της Jumbo προσπαθεί να διατηρεί προσιτές τις τιμές των προϊόντων της, αποφεύγοντας παράλογες ανατιμήσεις και, παράλληλα, συνεχίζει να αναζητά εναλλακτικές πηγές για την προμήθεια προϊόντων, πέραν της Κίνας. Ένα σχέδιο που προτίθεται να ενεργοποιήσει εάν διατηρηθεί επί μακρόν η πίεση που υφίστανται οι τιμές των πρώτων υλών.

Αν και ο Απόστολος Βακάκης απέφυγε στην πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων να αποκαλύψει τις χώρες με τις οποίες ενδιαφέρεται να εγκαινιάσει συνεργασία, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως στο «στόχαστρό» του θα πρέπει να βρίσκονται η Τουρκία και το Ισραήλ. Πρόκειται, όπως λένε οι ίδιοι, για δυο αγορές, οι οποίες τροφοδοτούν ήδη με προϊόντα μεγάλες βιομηχανίες της Ευρώπης λόγω του δελεαστικού κόστους παραγωγής που διαθέτουν για διαφορετικούς λόγους η καθεμία. Η Τουρκία μάλιστα θεωρείται ιδιαίτερα ελκυστική λόγω της επιδοματικής πολιτικής που εφαρμόζει ο Τούρκος πρόεδρος, Ταγίπ Ερντογάν, για την προσέλκυση επενδύσεων στον τομέα της παραγωγής.

Η Jumbo έχει σταματήσει να αγοράζει προϊόντα από την Ασία λόγω της κατακόρυφης αύξησης του μεταφορικού κόστους που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων, καλύπτοντας προς το παρόν τις ανάγκες της τροφοδοσίας των καταστημάτων από τα αποθέματα που παραδοσιακά φροντίζει να διατηρεί ενώ παράλληλα έχει «παγώσει» την επέκταση του δικτύου καταστημάτων, πέραν όσων έχουν ήδη δρομολογηθεί να λειτουργήσουν.

Υπενθυμίζεται πως οι πωλήσεις της εισηγμένης στο πρώτο εξάμηνο του 2021 σημείωσαν άνοδο περίπου 12,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα...
Loading...